بلندگو, درباره برندها

اسپیکر سونی بهتره یا جی بی ال؟ (بررسی تخصصی)

افرادی که به موسیقی علاقمند هستند اسپیکر وسیله‌ای کاربردی برای آنها است. در میان برندهای مختلف اسپیکر که در بازار وجود دارد جی بی ال و سونی به عنوان دو برند مشهور و معروف شناخته می شود که افراد زیادی مایل به خرید آن هستند. تمام مدل‌های اسپیکر برند سونی و جی بی ال از کیفیت بالایی برخوردار می­باشد و به همین خاطر انتخاب گزینه مناسب میان این دو برند امر بسیار سختی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تصمیم گیری درست و اصولی در خصوص این مسئله که اسپیکر جی بی ال برای شما کاربرد دارد یا سونی ادامه مطلب را همراهی کنید.

قابل حمل بودن سیستم صوتی

هدف بسیاری از افراد از خرید اسپیکر، داشتن سیستم صوتی قابل حمل است. در صورتی که می‌خواهید برای مواقعی که در بیرون از منزل هستند این وسیله صوتی را خریداری کنید بهترین گزینه برای شما محصولات جی بی ال است.

شاید در ذهن بسیاری از افراد این سوال ایجاد شده که برند سونی اسپیکرهای قابل حمل ندارد. باید بدانید که برند سونی نیز انواع اسپیکر قابل حمل را به بازار ارائه داده است.  محصولات سونی از نظر کیفیت و مقاومت در برابر شرایط محیطی در مقایسه با محصولات جی بی ال ضعیف­تر هستند.

تنوع اسپیکرهای قابل حمل برند جی بی ال بسیار زیاد است به همین خاطر به سادگی می‌توانید از میان محصولات متنوع بهترین گزینه را خریداری کنید. حتی برخی از مدل‌های اسپیکر جی بی ال ضد آب هستند و در صورت استفاده در محیط‌های مرطوب نیز تغییری در آن به وجود نمی‌آید. میزان قدرت نگهداری شارژ نیز در مدل‌های جی بی ال بسیار بیشتر است.

تفاوت های اسپیکر سونی و جی بی ال

داشتن سینمای خانگی

برخی از افراد مایل هستند که با استفاده از اسپیکر به هنگام تماشای تلویزیون میزان صدای خروجی را تقویت کنند. برای استفاده اسپیکر در منزل محصولات سونی به نسبت جی بی ال بسیار بهتر می‌باشد. سونی دارای سابقه بسیار طولانی در زمینه تولید و فروش انواع سینمای خانگی است. در واقع تمرکز اصلی شرکت سونی ارائه مدل‌های گوناگون سینمای خانگی به بازار می‌باشد.

انواع اسپیکر در شکل ظاهری مربعی و مستطیلی شکل در دو سبک دکوراسیون و مدرن وجود داشته که می‌توان آن را خریداری کرد. افرادی که میزان کیفیت خروجی صدا برای آن‌ها موضوع مهمی است می‌توانند ساب ووفرهایی سونی را برای منزل خود خریداری نمایند.

اهمیت قیمت اسپیکر

در صورتی که میزان قیمت اسپیکر برایتان موضوع مهمی است پیشنهاد می شود از میان مدل‌های برند جی بی ال انتخاب را انجام دهید. به صورت رایج قیمت انواع اسپیکرهای سونی بسیار بیشتر از محصولات جی بی ال است. تمام خریداران اسپیکر می‌توانند متناسب با پولی که در دسترس دارند اسپیکر جی بی ال را انتخاب کنند.

برای مثال پارتی باکس ۱۱۰ یکی از بهترین مدل‌های اسپیکر جی بی ال است که امکانات متعددی همچون بلوتوث، میکروفون، TWS دارد. پارتی باکس ۳۱۰ نیز با وجود اینکه اندازه بسیار کوچکی داشته صدای قدرتمندی را از خود منتشر می‌کند. به صورت کلی می‌توان گفت انواع اسپیکرهای جی بی ال به نسبت امکانات فوق‌العاده عالی و جذابی که دارد با قیمت منصفانه‌ای به فروش می‌رسد.

اهمیت کیفیت اسپیکر

کیفیت اسپیکر یکی از اولویت‌های بسیار مهم برای تمامی خریداران محسوب می شود. از نظر کیفیت محصولات سونی و جی بی ال به صورت تقریبی در یک رده هستند. کیفیت صدای منتشر شده توسط اسپیکرهای سونی و جی بی ال بسیار واضح و شفاف است.

میزان بیسی که هر کدام از اسپیکرهای این دو برند تولید می‌کنند بسیار خوب و متعادل است. برای تصمیم گیری از نظر کیفیت اسپیکر بهترین کار این است که دو مدل از محصولات این دو برند را که قیمت یکسانی دارند از نظر کیفیت بررسی کرده و بهترین گزینه را خریداری نمایید.

اهمیت ظاهر اسپیکر

برای برخی از افراد مسئله ظاهر اسپیکر موضوع اصلی و اساسی محسوب می شود. برند سونی به ظاهر محصولات خود توجه ویژه‌ای داشته و محصولات فوق‌العاده زیبا و شکیلی را به بازار عرضه کرده است.

برند جی بی ال بیشتر به امکانات و همچنین میزان مصرف اسپیکر توجه داشته و به همین خاطر محصولات آن از نظر ظاهری در سطح ضعیف‌تری قرار دارد. برای آن دسته از خریدارانی که ظاهر اسپیکر برایشان اهمیت دارد پیشنهاد می شود از میان مدل‌های اسپیکر سونی گزینه مناسب را خریداری کنند.

اهمیت داشتن ظاهر اسپیکر

برای مشاهده و خرید اسپیکر ها کلیک کنید

توجه به بلوتوث اسپیکر

اکثر افراد مایل هستند با استفاده از بلوتوث به اسپیکر متصل شده و از این طریق موسیقی‌های مورد علاقه خود را پخش کنند. هر دو برند جی بی ال و سونی اسپیکرهای بلوتوث دار تولید کرده است. محصولات جی بی ال اتصال قوی و پایدار بلوتوثی را ایجاد می‌کند و از این نظر به نسبت سونی برتری دارد. کدک­های صوتی بلوتوث بر روی اسپیکر مشخص شده است. این کدک­ها شامل AAC و aptx است که به هنگام خرید نیاز به بررسی دارد.

سخن پایانی

سونی یکی از شرکت‌های قدیمی تولید کننده اسپیکر در بازار می‌باشد که در سال‌های اخیر محصولات کمی را به بازار عرضه کرده است. تولیدات کم شرکت سونی موجب شده که نرخ محصولات آن بیشتر از سایر اسپیکرهای دیگر باشد. به صورت کلی و با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در بالا می‌توان گفت هر کدام  از مدل‌های اسپیکر سونی و جی بی ال مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که باید به هنگام خرید بررسی شود. برای مثال میزان نگهداری شارژ توسط محصولات جی بی ال بسیار بیشتر است به همین خاطر برای مسافرت، جنگل و … که دسترسی به شارژ مقدور نیست مناسب‌تر است.

هر کدام از کاربران باید هدف خود را از خرید اسپیکر مشخص کرده و سپس درمجموع گزینه مناسبی را انتخاب نماید. در سایت دکمه آنلاین علاوه بر اسپیکر محصولات کاربردی و با کیفیت دیگری همچون ساعت هوشمند، هدست، هندزفری و… به فروش می‌رسد که می‌توانید به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *